Numer projektu: CZ.11.2.45/0.0/0.0/16_025/0001254
Partner Wiodący: Euroregion Pomezí Čech, Moravy a Kladska – Euroregion Glacensis
Partnerzy:
Královéhradecký kraj
Pardubický kraj
Olomoucký kraj
Liberecký kraj
Sdružení Neratov, z.s.
Obec Deštné v Orlických horách
Obec Olešnice v Orlických horách
Městys Nový Hrádek
Obec Vysoká Srbská
Stowarzyszenie Gmin Ziemi Kłodzkiej
Powiat Kłodzki
Gmina Międzylesie
Gmina Bystrzyca Kłodzka
Gmina Duszniki-Zdrój
Gmina Radków
Gmina Miejska Nowa Ruda
Gmina Nowa Ruda
Łączny budżet: 3 571 346,11 €
Dofinansowanie UE z EFRR: 3 035 553,00 €
Dofinansowanie z budżetu państwa RCZ: 97 950,00 €
Wkład własny partnerów: 437 843,11 €
Okres realizacji: 1.4.2018 – 31.10.2021
Cel projektu:
Głównym celem projektu jest stworzenie nowego transgranicznego produktu turystycznego pn. „Czesko-Polski Szlak Grzbietowy”. Zostaną odnowione i stworzone nowe transgraniczne połączenia tego ważnego historycznego szlaku pieszego, jak również zrealizowane będą nowe towarzyszące inwestycje w postaci wież widokowych i punktów informacji turystycznej. Projektowi będzie towarzyszyła kampania marketingowa i promocyjna przy wykorzystaniu tradycyjnych, jak i nowoczesnych metod i technologii informacyjnych ukierunkowanych dokładnie na potencjalnych zwiedzających.
Działania projektu:
Oznakowanie szlaku grzbietowego - pojawią się nowe specjalne oznakowania trasy pod nazwą Szlak Grzbietowy
Wieże widokowe – w ramach projektu zostanie zbudowanych 11 wież widokowych, w przypadku ośmiu z nich będzie to odbudowa nieistniejących obecnie historycznych wież/punktów widokowych lub wykorzystane zostanie inne dziedzictwo historyczne
Punkty Informacji Turystycznej – w ramach towarzyszącej infrastruktury turystycznej zostaną zbudowane dwa PIT, które powstaną w Novym Hrádku na wzniesieniu Šibeník w sąsiedztwie planowanej wieży widokowej oraz w Neratovie w bezpośrednim pobliżu budowanego mostu łączącego polską i czeską stronę granicy
Parking – w pobliżu powstającej wieży widokowej i PIT w Novym Hrádku zostanie zbudowany nowy parking
Odbudowa mostu w Neratovie - most zostanie zbudowany na granicznej rzece Dzikiej Orlicy i będzie bezpośrednio łączył Polskę z Czechami i dlatego uważany jest za symbol duchowego i fizycznego połączenia Polaków i Czechów
Kampania marketingowa - obejmuje stworzenie wspólnego logo Szlaku Grzbietowego, rozbudowę portalu internetowego www.hrebenovka.cz przy wykorzystaniu panoramicznych widoków, prezentację na portalach społecznościowych, wydanie materiałów drukowanych, mapy w bloczkach, prezentację produktu w formie kalendarza, opracowanie spotów wideo, ogłoszenia w regionalnym i ogólnokrajowym radiu i prasie, press trip, organizację konferencji.